Polüuretaanist puksid on alternatiiviks tavapärastele kummist puksidele. Neid kasutatakse peamiselt šassii osades (käepidemed, teljed või kinnitused), kuid see ei ole harva kasutatakse neid ka jõusüsteemides (mootor ja käigukast). Selles artiklis arutame, millal on õige aeg nende väljavahetamist kaaluda, nende plusse ja miinuseid ning miks on polüuretaan tavalisest kummist parem valik, või vastupidi.

Enamik mootori ja jõuülekande puksidest on toodetud autodes kummist. Pärast (bensiini) mootori soojenemist ei tekita need peaaegu üldse vibratsiooni salongis. Seetõttu on tehase mootori pukside kummi kõvadus valitud nii, et mugavus on tähtsam kui mehhanismi liikumise piiramine (välja arvatud puhtalt sportautode puhul). Selles artiklis jagame kogemusi oma autodega.

BMW E36 328i

R6 mootoriga BMW kasutab kahte peamist puksi ja kahte käigukasti puksi kinnitamiseks. Asjaolu, et mootori varuosade puksid on üsna pehmed ja et need autod ei ole uued, mängivad mõlemad rolli olukordades, kui pärast paari trackdays, slaalomi või drifti, võib mootor jääda lihtsalt telje külge rippuma, sest rebenenud on see puksid tõttu (räägin oma kogemusest :D).

NIHUTAMINE VS PUKSID

Teine probleem tekkis siis, kui me läksime BMWs üle fikseeritud taustaga lühivahetajale, kus vahetusvahetaja oli ühendatud kere külge ja varras otse käigukastiga. See tähendas, et kogu käigukasti ja mootori liikumine kanti käigukangile. Nagu allpool lisatud videost näha, tekkis tugeva kiirenduse või tugeva pidurdamise ajal äärmuslik vibratsioon, mis pani mootori ja käigukasti liikuma otse üle mootoriruumi. Mõnikord juhtus, et käigukangid hüppasid või ei läinudki käiku.Alguses arvasime, et probleem on vardaga, kuid mõne aja pärast oli selge, et probleem oli kusagil mujal, nimelt mootori puksides. Järgnevas videos on näha, kuidas hoob liigub märjal sõidul poollibedatel rehvidel :D hoova liikumine illustreerib otseselt mootori liikumist.



KUIDAS PROBLEEMI LAHENDADA?

Pärast seda, kui me rääkisime ühe välismaa sõbraga, soovitati meile kasutada polüuretaanilahust. DEUTER Motorsport toodab polüuretaani kahes kõvadusastmes, 75SHA ja 85SHA.
E36 motorve silentbloky
Me valisime raskema variandi (me ei tahtnud tagasi hoida :D), kuna autot kasutatakse peamiselt autoslalomi sõitmiseks. Juba esimesed kilomeetrid pärast paigaldamist näitasid suurt muutust, käiguvahetus oli oluliselt täpsem nii kiirendamisel kui ka pidurdamisel. Üldiselt tundus auto jäigastuvat ja järsku ei olnud tunda mingit tõukejõusüsteemi liikumist. Sellega kadusid kõik käiguvahetusprobleemid täielikult (vt lisatud videot). Tõsi küll, endiselt on näha väikest
"tantsu" vahetusvahetaja, kuid see on tunduvalt parem kui varem.



Samuti võisime tunda väga meeldivat mugavuse muutust. Kuna BMW reas kuues mootor on uskumatult tasakaalustatud mootor jooksvalt, ei olnud mingeid põrgulikke vibratsioone kereosas, pigem vastupidi. Meie E36 mootori tühikäigupööret on pisut tõstetud 650-lt p/min kuni 950-ni (tänu kergemale hoorattale ja teravamatele nukkidele), ja ka see on ilmselgelt aidanud kaasa sellele, et auto ei kaotanud mugavust ega alajuhitavust tühikäigul. Üldiselt oli mootori ja käigukasti liikumine mootoriruumis peaaegu olematu.

NEILE, KES ON VÄHEM VALMIS KOMPROMISSE TEGEMA

Vähem kompromisslike lahenduste fännidele soovitame kasutada STRONGFLEX BMW E36 mootoripuksid ,

mis koosnevad alumiiniumist ja polüuretaanist.

Strongflexi puksid on isegi veidi kõvemad kui Deuter Motorsport mootori puksid.

Täiesti kompromissitute jaoks on veel võimalus paigaldada mootor ja käigukast puhtalt alumiiniumist pukside külge. Seda lahendust soovitatakse ainult puhtalt võistlusautode puhul, kus on nõutav null liikumine tõukejõusüsteemis.

MEIE SOOVITUS

Nii et vaatame DEUTERi mootori - ja käigukasti puksid mootorile ja käigukastilea BMW E36 jaoks:

  • Piirab oluliselt mootori ja käigukasti liikumist (sobib fikseeritud taustaga lühikeste lülitite rakendamiseks)
  • Mugavuse minimaalne vähenemine
  • Jõulisem ja jäigem sõidutunnetus
  • Täpsem lülitus isegi tugeva pidurduse või kiirenduse korral
  • Suurepärane hinna ja jõudluse suhe

Seega, kui olete valmis ohverdama minimaalse mugavuse ja otsite vajalikku sõidurõõmu paranemist, on see õige valik. Mul on need juba teist aastat oma autos ja ma ei saa neist küllalt ja ka meie kliendid ei saa neist küllalt, näiteks BMW E46 M3 või BMW E30 M50 Turbo.

Citroen Saxo VTS 1.6 16V R4

Meie teise auto, Citroen Saxo VTS puhul on mootori ja käigukasti liikumise probleem veidi keerulisem. Kuna mootor on paigaldatud põiki, on autol sisuliselt kolm liikumissüsteemi puksu (mootor, käigukast ja alumine puks).

KUIDAS TOOTMISES MITTE "SEGI AJADA"

Saxo (isegi VTS-versioon) on valmistatud peamiselt linnaautoks, seega ei ole originaalpuksid sportlikuks sõiduks ideaalsed. Need ei ole mitte ainult liiga pehmed ja mootor lendab ringi, vaid ka mootorikinnitus ise on "prantsuse alamõõdus". Peamine mootori puks hoitakse paigal M8 poldi abil, mida ei ole suur probleem lahti rebida karmi sõidu ajal.

OSTUKORVIST SPORTLASEKS

Kuna sirgjooneline neljasilindriline mootor ei ole jooksvalt nii tasakaalustatud kui kuues reasimootor, soovitame sportlikuks sõiduks kasutada karastatud kummist peamootori ja käigukasti puksid.

Meie auto kasutab teravamat CATCAMS-i kui laiem mootor, mistõttu on tühikäik üsna ebastabiilne (video). Sellele vaatamata otsustasime kasutada BAKER BM pukserite kasutamist ralligrupi N spetsifikatsioonis, kuna varupukserite kasutamine sportlikuks sõiduks on täiesti ebasobiv. Need vähendasid oluliselt mootori liikumist. Külma ilmaga on mootor tõepoolest summutatud ja edastab väiksemaid vibratsioone armatuurlauale, kuid kui mootor soojeneb, siis jõuab vibratsioon vastuvõetavale tasemele ja ma ei usu, et ükski sportliku sõidu harrastaja oleks selle vastu midagi. Kuna meie mootoril on eelpool mainitud teravamad nukkude, siis usun, et vibratsioon oleks laiemate mootoritega veelgi vähem märgatav. Üks suur eelis, lisaks liikumise vähenemisele, on see, et pukside kinnitamiseks kasutatakse M12 poldid (miks küll...). Seega, pärast mootorikinnituses oleva augu suurendamist sobiva läbimõõduga, kadus poldi murdumise probleem täielikult ära.

WC-KELL VÕI KÄIGUKANG?

Mitte ilmaasjata ei ole öeldud, et Citroeni varuosade käiguvahetus on väga sarnane WC-kellale. Esiteks käigukangi ja käigukasti vaheliste liigenduste suure arvu tõttu, mis on lihtsalt suurema vaba ruumi jaoks, aga muidugi ka stock-mootori pukside tõttu, mille jooksmine näitab käigukangi vaba ruumi. Nagu ka BMW puhul, on kõvemad puksid aidanud vahetust täpsemaks muuta, kuid kogu vahetuse probleemi see selle "prantslase" puhul ei lahenda. Peale kõvemate mootoripuhvrite soovitame vahetada ka kangid alumiiniumist/uniballidega ja vahetada ka käigukangi uniballidega. See muudab selle auto vahetamise oluliselt nauditavamaks.

PUUDUSED?

Nagu juba kirjutatud, kasutatakse enamikus luukpäraste autode puhul sirgjoonelist mootorit, mille töö ei ole täiesti "sujuv", kõvemate pukside kasutamine võib põhjustada vibratsioonide ülekandumist kere külma ilmaga. See toob meid teise probleemi juurde, milleks on kerele ülekantud kergete vibratsioonide tõttu auto poldid lahti. Kui te ei soovi pärast iga võistlust või sõitu pool autot serva peale pingutada, siis soovitame kasutada keermeliimi kõikidel mootoriruumi ümbritsevatel ühenduskohtadel.